Wednesday, May 29, 2013

Giro d'Italia 2013

Després de tant de temps sense publicar res, he pensat que aquest Giro d'Italia es mereixia un post.
Des de ben menuda a casa hem seguit el ciclisme, m'imagine que seria perque a casa de la iaia Milagro veiem les etapes de muntanya en les que corria el nostre tio Vicent Belda. Encara me'n recorde de tots cridant per donar-li forces allà on estiguera. Després van vindre els anys de Perico, Laurent Fignon, Greg Lemond i més tard els anys de Miguel Induráin, Claudio Chiappucci, Marco Pantani, Mario Cipollini...els anys en que em vaig engantxar a aquest esport. Vaig començar a anar a carreres, al Trofeu Lluis Puig, Volta Ciclista a la Comunitat Valenciana, Volta a Murcia, Volta a Espanya...però des d'aquells anys tenia una il·lusió, anar a un Tour de França i al Giro d'Italia...i ací estem 20 anys després he pogut aconseguir un dels meus somnis, estar en un Giro d'Italia que a més acabava a la meua ciutat, bé, a la ciutat en la que estic vivint en l'actualitat i espere que per molt de temps. Vaig arribar fa quasi 3 mesos i els primers dies passejant pel centre vaig veure un cartell anunciant que la darrera etapa del Giro acabava a Brescia, no m'ho podia creure, si sempre acabava a Milà....quina emoció!!!! Doncs bé va arribar l'última setmana de Giro i la carrera va passar molt prop de casa, per la Bassa Bresciana, Orzinuovi, Ghedi, Manerbio....així que allà que vaig anar a veure'ls passar. 
 


 Mario Cipollini, "il Bello".
 
 Alessandro Vanotti, Astana
 
 El Guaje
 
 Juanjo Cobo, Movistar
 
 Pablo Lastras, Movistar
 
 Txente García Acosta, Movistar
 
 Pablo Lastras, Giovanni Visconti i Juanjo Cobo, Movistar
 
 Alexandr Vinokurov
 
 Alessandro Vanotti, Astana
 
GRACIAS PABLO LASTRAS!!!
 
Diumenge, però era la darrera etapa i com he dit finalitzava a Brescia, així que em vaig preparar i vaig decidir anar a fer una ullada pel recorregut, vaig estar a la Piazza Duomo on hi havia un escenari amb grups de música tocant i després vaig anar fins a Piazza della Loggia on estava el set de televisió de la Rai i el pòdium. Quan estava davant del set de la Rai va arribar una parella i van començar a parlar castellà, em vaig riure per algun comentari que van fer, era la primera persona que sentia parlar castellà des de que vaig arribar. Vam parlar un ratet i la xica i jo se'n vam anar cap a la meta que estava a uns 800m de la Piazza della Loggia. La xica era de Bilbao i fotógrafa acreditada del Giro, així que coneixia a quasi tots. Vam estar pels autobusos dels equips parlant amb mecànics, massagistes, etc. Quan va acabar la carrera, jo me'n vaig anar a l'autobús del Movistar, volia veure als corredors, i van començar a arribar, Juanjo Cobo, guanyador de la Volta a Espanya 2011, Pablo Lastras, Giovanni Visconti, Beñat Intxausti...ahhhh, què emoció. Vaig estar parlant amb ells un ratet, que què feia a Brescia, etc...jajaja. Finalment me'n vaig anar cap a la plaça on estava el pòdium i pel camí em vaig trobar amb Txente García Acosta, abans d'arribar van aplegar tots ells en tres cotxes del Movistar i després de dir-los que no els estava seguint, jaja, em van dir..."Mila, vente con nosotros"...van anar a pòdium a recollir un premi i quan van baixar va vindre Pablo Lastras i Beñat Intxausti i em van dir, "el ramo de flores para tí de parte de todo el equipo Movistar"...també la gorra de Lastras...quin dia inoblidable!!!! Per a mi ha sigut un premi a tots aquests anys seguint el ciclisme, l'esport més dur i potser un dels més desagraïts i més injustos. Des d'ací donar les gràcies a tots ells per donar-me uns moments únics!!!
 
GRACIAS PABLO LASTRAS, ERES ÚNICO, FANTÁSTICO CORREDOR Y MEJOR PERSONA!!

No comments: